سنگ ساختمانی ارزان + عوامل اثر گذار و قیمت

قیمت سنگ ساختمانی ارزان- نوع سنگ، کیفیت، قطر یا ضخامت، ابعاد سنگ
عناوین محتوا

قیمت سنگ ساختمانی ارزان، از نکات مهم هنگام تعیین بودجه برای قسمت های مختلف ساختمان است. یکی از عمده هزینه ها در ساخت و ساز، هزینه خرید سنگ ساختمانی است. سنگ نیز مانند سایر مصالح، انواع و قیمت های متفاوتی دارد.قیمت سنگ باتوجه به نوع سنگ، کیفیت، قطر یا ضخامت، ابعاد سنگ و … متغیر است. سنگ ساختمانی ارزان لزوما سنگ بی کیفیتی نیست و شما میتوانید با توجه به محل استفاده سنگ و بودجه درنظر گرفته شده، سنگی مناسب انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا در ابتدا به بررسی عواملی که میتواند در قیمت گذاری سنگ موثر باشد پرداخته و سپس انواع سنگ با قیمت های مناسب را به شما معرفی کنیم.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ ساختمانی

عوامل مختلفی میتواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد که از جمله این موارد میتوان به جنس سنگ،نوع فرآوری و کیفیت آن اشاره کرد.

· تناسب با موقعیت و شرایط جوی منطقه

سنگ ساختمانی با توجه به فضای مورد استفاده، موقعیت مکانی شما و شرایط آب و هوایی منطقه، باید دارای کیفیت واستحکام مناسب باشد تا به مرور زمان آسیب نبیند و نشکند. سازگاری سنگ با آب وهوای منطقه از نکات مهم هنگام انتخاب سنگ ساختمانی ارزان است.

·میزان جذب آب سنگ

هرچه میزان جذب آب سنگ پایین تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. در مکان هایی که بارش باران و برف زیاد است و مکان هایی همچون حمام و سرویس بهداشتی که رطوبت قابل توجهی وجود دارد، استفاده از سنگی که جذب آب پایینی دارد، بسیار اهمیت دارد. استفاده از سنگی که جذب آب خیلی خیلی پایین دارد، برای نما مناسب نیست. جذب آب مناسب سنگ باعث درگیری بیشتر ملات و سنگ شده و احتمال سقوط سنگ از نما را کاهش میدهد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ ساختمانی ارزان

·زیبایی و ظاهر سنگ

یکی دیگر از این عوامل ، ظاهر سنگ است. زیبایی سنگ و جلوه ای که در جذابیت ساختمان دارد، نکته ای قابل توجه است. در بازار سنگ، سنگ ها بر اساس میزان ناخالصی موجود درسنگ و یکدست نبودن رنگ سنگ و مشکلات سنگ، به سورت های مختلفی تقسیم بندی میشوند. هرچه میزان این ناخالصی بیشتر باشد و سنگ یکدست نباشد، قیمت سنگ ساختمانی ارزان تر است.

·تاثیر ضخامت و ابعاد در قیمت و خرید انواع سنگ ساختمانی ارزان

قطر و ابعاد سنگ نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت سنگ هستند. هرچه ضخامت یا قطر سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طبع بیشتر است. هرچه ابعاد سنگ بزرگتر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. سنگ هایی در ابعاد اسلب، که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، قیمت بیشتری نسبت به همان سنگ در ابعاد کوچک تر دارند.

در بعضی موارد که سنگی تازه پا به بازار سنگ گذاشته است، به جهت پس ندادن امتحان در کاربرد های مختلف و بررسی کیفیت و نیز ناشناخته بودن سنگ، این سنگ قیمت ارزانی دارد و به عنوان سنگ ساختمانی ارزان روانه بازار می شود. نوع فرآوری انجام شده بر روی سنگ نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار است. فرآوری های انجام شده روی سنگ، میتوانند آن را به سنگی خاص تبدیل کرده و برای کاربرد های مختلف مهیا سازند.

به عنوان مثال : سنگ لاشتر از جمله سنگ هایی است که سالیان سال است در کاربرد های مختلف، مورد استفاده قرار گرفته است. این سنگ با داشتن مقاومت بالا و جذب آب پایین و رنگ خنثی خود ، هنوز مورد استفاده است. با این تفاوت که نسبت به گذشته فرآوری های جذابی روی این سنگ انجام شده است و ظاهر وبافتی مدرن برای سنگ ایجاد کرده است.

انواع و قیمت سنگ ساختمانی ارزان

با در نظر گرفتن عوامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی ارزان، میتوان سنگ را به دسته های مختلفی تقسیم کرد. از جمله رایج و پرفروش ترین این سنگ های ساختمانی میتوان به نمونه هایی از سنگ های مرمریت، تراورتن، چینی وگرانیت اشاره کرد که در ادامه به توضیح مختصر هریک میپردازیم.

قیمت و انواع سنگ ساختمانی ارزان

·سنگ مرمریت

یکی از سنگ هایی که در ساخت وساز به کار می رود، سنگ مرمریت است. سنگ های مرمریت قابل استفاده در نمای داخلی، کف ساختمان، راه رو و راه پله، پارکینگ و … هستند. از جمله سنگ های ارزان مرمریت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرمریت اداوی
  • مرمریت گوهره خرم آباد
  • مرمریت تختک
  • مرمریت اسلام آباد
  • مرمریت کاشان
  • مرمریت آباده
  • مرمریت خو

سنگ پارس | سنگ خاص

مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت سنگ

سنگ پارس | سنگ خاص

مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت سنگ

 

·سنگ‌ ساختمانی گرانیت ارزان

سنگ گرانیت از جمله سنگ هایی است که دارای مقاومت بالاست. این سنگ متراکم، با سختی بیشتری نسبت به سایر سنگ ها قابل برش و فرآوری است اما در کاربرد های مختلف قابل استفاده است. سنگ گرانیت مشکی نسبت به سایر رنگ های گرانیت، سختی بیشتری دارد و گران تر هست زیرا با توجه به سختی بالا، هزینه فرآوری و برش بیشتری دارد. از جمله سنگ های ساختمانی ارزان گرانیتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرانیت مروارید مشهد
  • سنگ گرانیت خرمدره
  •  گرانیت نهبندان آستان
  • ….

سنگ ساختمانی ارزان

سنگ تراورتن ارزان

سنگ های تراورتن از جمله سنگ هایی هستند که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. احتمالا در سال های اخیر، شما هم در خیابان و کوچه ها، نماهای رومی را دیده اید یا درمورد آن شنیده اید. سنگ تراورتن، سنگی است که در نمای رومی به کارگرفته میشود. سنگ های تراورتن انواع مختلفی دارند و همانند سایر سنگ ها، براساس رنگ، جنس، کیفیت و … به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند. باتوجه به این نکته، انتخاب سنگ تراورتن مناسب با بودجه شما، بدلیل تنوع، آسان تر است. از جمله سنگ های تراورتن که در بازار پرفروش است و قیمت نسبتا مناسبی دارد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ تراورتن ابرکوه
  • سنگ تراورتن طرق
  • سنگ تراورتن رامشه
  • سنگ تراورتن حاجی آباد
  •   …

·سنگ چینی ارزان یا کریستال سفید

سنگ کریستال یا همان سنگ چینی، از جمله سنگ های مقاوم است که علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت بالا، جذب آب کمی دارد. این سنگ در ساختمان های قدیمی نیز زیاد به چشم میخورد و همانند سنگ لاشتر، از گذشته تاکنون، همچنان مورد استفاده بوده است. این سنگ که با فرآوری های مختلف در بازار یافت میشود، برای کاربرد های مختلف مناسب است. سنگ چینی با توجه به سورت هایی که دارد ، قیمت متفاوتی دارد. سنگ هایی از گروه سنگ های چینی هم در بازار هستند که به عنوان سنگ های لوکس و لاکچری استفاده میشوند. این سنگ را میتوان بین سنگ های مرمریت و گرانیت محسوب کرد. از جمله سنگ های نسبتا ارزان قیمت چینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ چینی لایبید
  • سنگ‌های چینی الیگودرز
  • سنگ چینی نیریز

و در پایان باید گفت: هرکدام از این سنگ ها، کیفیت و رنگ وظاهری متفاوت دارند. باتوجه به بودجه خود میتوانید هریک را انتخاب کنید. توجه به کیفیت سنگ از جمله نکات مهم در هنگام خرید این سنگ ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.