سنگ مرمریت لاشتر

سنگ لاشتر (پیترا گری _ Pietra Gray Marble )، سنگ مرمریت طوسی رنگ است. همانند سایر سنگ ها، برروی سنگ لاشتر هم پرداخت یا فرآوری های مختلفی انجام میشود. تم رنگی سنگ بسته به نوع فرآوری و معدن استخراج شده از آن، میتواند از لاشتر طوسی روشن تا لاشتر مشکی باشد. مطالعه ادامه متن

  • مشاوره تخصصی خرید و دریافت قیمت

محصولات مرمریت لاشتر طوسی و مشکی

  • مشاوره تخصصی خرید و دریافت قیمت

شماره تماس خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم:

ویژگی‌های سنگ مرمریت لاشتر 

سنگ لاشتر یکی از سنگ های محبوب از گذشته تا کنون می باشد. دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث محبوبیت این سنگ ساختمانی شده است. متوان گفت: استحکام و مقاومت بالا و مناسب بودن قیمت این سنگ دلیل اصلی محبوبیت آن می باشد. از عمده ترین ویژگی های آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

سنگ مرمریت لاشتر

مقاوم و استحکام بالا

سنگ های ساختمانی لاشتر که سالیان سال است در خانه ها و سازه های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته و همچنان سلامت خود را حفظ کرده اند، گواه مقاومت این سنگ ساختمانی محبوب هستند. مرمریت لاشتر دارای مقاومت فرسایشی بالا، مقاومت فشاری بالا، مقاومت بالا در برابر ضربه و افتادن اجسام و … میباشد. اگر از این سنگ در کف ساختمان استفاده شود، اهمیت این نکته دو چندان میشود. احتمال سقوط اجسام و یا سایش سطح سنگ بر اثر عبور ومرور زیاد، در کف ساختمان بیشتر است و باید در انتخاب هرنوع سنگی این مسئله مورد توجه قرار گیرد. همچنین نوع فرآوری و پرداخت سنگ نیز میتواند در میزان مقاومت سنگ نیز تاثیرگذار باشد.

میزان جذب آب پایین

میزان جذب آب یک فاکتور مهم در انتخاب سنگ ساختمانی مناسب است. درصورتی که میزان جذب آب سنگی بالا باشد، به مرور زمان شوره زده و احتمال خورد شدن سنگ وجود دارد. ضمن اینکه ظاهر اولیه خود را از دست خواهد داد.

در مقابل اگر سنگ ساختمانی جذب آب خیلی خیلی کم و نزدیک به صفر داشته باشد، برای استفاده در نما مناسب نیست. برای چسبیدن سنگ به نما و کم شدن احتمال سقوط آن، باید سنگ مقداری جذب آب داشته باشد تا به خوبی با ملات ترکیب شده وبه نما بچسبد.

مقاوم دربرابر تغییرات آب وهوایی

تغییرات آب و هوایی همچون بارش باران و برف و یخ زدگی، تابش مستقیم خورشید بر روی سطح سنگ و یا حتی بارش باران های اسیدی میتواند باعث آسیب به سنگ ها شود. این موضوع بیشتر در مورد سنگ هایی که بیرون از ساختمان کار میشوند اهمیت دارد. سنگ لاشتر با پرداخت هایی همچون بوش همرچرمی، قابل استفاده در بیرون از ساختمان میباشد. (همه ی فرآوری های سنگ لاشتر مناسب استفاده در بیرون از ساختمان نیستند.)

ساب پذیری مناسب

یکی از مهم ترین نکات در تولید سنگ های ساختمانی، میزان ساب پذیری سنگ است. سنگ لاشتر یکی از سنگ های با ساب پذیری خوب است که بر روی آن پرداخت های مختلفی همچون بوش همر، بوش همر چرمی، سندبلاست، سابیده یا صیقل، تیشه ای، هوند، تامبل، کوبیک و … انجام میگیرد.

ثبات رنگ و حفظ ظاهر اولیه

سنگ لاشتر به مرور زمان تغییر رنگ نخواهد داد و ثبات ظاهری دارد. البته لازم به ذکر است که همه ی فرآوری های این سنگ اینگونه نیستند. فرآوری بوش همرچرمی یکی از فرآوری هایی است که در طی آن از رزین، رنگ و … استفاده نمیشود و درنتیجه به مرور زمان دچار رنگ پریدگی یا آسیب نخواهد شد.

در ویدئو زیر تفاوت بین دو سنگ لاشتر و دبل بلک بوش همر چرمی را ببینید.

کاربرد سنگ لاشتر طوسی

از این سنگ های مرمریت با توجه به نوع فرآوری و پرداخت آنها میتوان در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. استحکام و مقاومت سنگ، میزان جذب آب و حفظ ظاهر اولیه پس از مدت زمان طولانی با توجه به نوع کاربرد سنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است. این عوامل میتواند در کاربرد سنگ نیز تاثیرگذار باشد. برخی از رایج ترین کاربردهای سنگ لاشتر عبارتند از:

کاربرد و موارد استفاده از سنگ لاشتر طوسی

– نمای داخلی و بیرونی ساختمان

سنگ های لاشتر با هرنوع فرآوری در نمای داخلی ساختمان ها قابل استفاده می باشند. به طور کلی سنگ های مرمریت دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که استفاده از آنها در محیط های مرطوب و یا بیرون از ساختمان توصیه نمی شود. اما سنگ های مرمریت لاشتر بوش همرچرمی، لاشتر بوش همرچرمی اتوبانی، دبل بلک بوش همرچرمی، دبل بلک بوش همرچرمی اتوبانی قابل استفاده در بیرون از ساختمان می باشد.

دبل بلک سنگی مقاوم تر از لاشتر و با تم رنگی مشکی می باشد. دبل بلک با داشتن آنالیز ساختاری شبیه به گرانیت، شبه گرانیت نیز نامیده میشود.

– دیوار و ستون های ساختمان

از سنگ های لاشتر برای پوشش دیوار ها و ستون های ساختمان میتوان استفاده کرد. ترکیب چند فرآوری از این سنگ میتواند زیبایی فضای شما را دوچندان کند. مثلا برای دیوارهایی که از سنگ های لاشتر بوش همرچرمی استفاده شده است، به صورت ترکیبی میتوان از لاشتر اینجنت نیز استفاده کرد.

– کفپوش قسمت های داخلی و بیرونی ساختمان

سنگ هایی برای استفاده در کف ساختمان مناسب هستند که مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. لاشتر یکی از سنگ های مقاوم است که اگر نوع فرآوری آن مناسب باشد، سالیان سال بدون تغییر باقی خواهد ماند. لاشتر بوش همرچرمی یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در کف ساختمان است که علاوه بر داشتن مقاومت بالا، سطح آن سُر و لغزنده نیست و جرم و کثیفی را به خود جذب نکرده و راحت تمیز میشود.

– پله و راه پله

پله های ساختمان قسمتی پرتردد در ساختمان هستند. انتخاب سنگ مناسب برای این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است. درصورتی که نوع فرآوری سنگ با کاربرد مورد نظر شما سازگار باشد ، سنگ لاشتر میتواند انتخاب مناسبی برای پله و راه پله شما باشد.

– سنگ کف در فضاهای بیرون از ساختمان (فقط سنگ لاشتر بوش همرچرمی)

همانطور که بیان شد، بهتر است از سنگ های مرمریت در بیرون ساختمان بخصوص در مناطق دارای رطوبت، استفاده نشود. تنها سنگ های لاشتر و دبل بلک (شبه گرانیت) با فرآوری های خاص قابل استفاده در فضای بیرونی و کف هستند.

– محوطه سازی و روف گاردن

ازجمله رایج ترین کاربردهای سنگ ساختمانی، محوطه سازی و روف گاردن است. محوطه سازی در محیط های مسکونی، تجاری، هتل ها، تالار، باغ و … میتواند زیبایی و جذابیت زیادی برای محیط ایجاد کند. در محوطه سازی میتوان از سنگ هایی با بافت و ظاهرمتفاوت همچون راک استون لاشتر استفاده کرد.

روف گاردن یا بام باغ، امروزه بیشتر مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته است. کم بودن ابعاد ومتراژ زمین های مسکونی و … میتواند دلیل استقبال بیشتر از این فضا شود. پشت بامی سرسبز و با طرح و متریال طبیعی میتواند مکانی دنج برای شما باشد. سنگ لاشتر یکی از انواع سنگ های مورد استفاده برای روف گاردن است.

– اطراف استخر و حمام و سرویس بهداشتی

انتخاب سنگ برای مکان های مرطوب، پیچیدگی بیشتری دارد. سنگ هایی مناسب استفاده در اطراف استخر، حمام و سرویس بهداشتی هستند که علاوه بر داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت، جذب آب بسیار پایینی داشته باشند و سُر و لغزنده نباشند. تنها سنگ های لاشتر با فرآوری های بوش همرچرمی و اتوبانی برای استفاده در اطراف استخر و حمام و سرویس بهداشتی توصیه میشوند.

– کف و دیوار های حیاط، پارکینگ، تراس و …

حیاط، پارکینگ، تراس و … قسمت هایی از ساختمان هستند که میتوان با استفاده از سنگ به آنها زیبایی بخشید، ضمن اینکه این متریال مقاوم در کاربردهای مورد نظر، عمر و دوامی بالا دارد. سنگ لاشتر بوش همرچرمی از جمله گزینه های مناسب برای کف و دیوار مکان های گفته شد می باشد.

– ویلا سازی، باغ، تالار، رستوران و …

استفاده از سنگ لاشتر با فرآوری های مختلف برای باغ، تالار، ویلا، رستوران و … بدلیل جذابیت ظاهری وتم رنگی خنثی رایج است. لاشتر با فرآوری اینجنت و کات همر با ایجاد فضای شبه باستانی و قدیمی میتواند به محیط حس صمیمیت و آرامش ببخشد. لاشتر بوش همرچرمی با ایجاد انعکاس نور جذاب میتواند فضایی مدرن ایجاد کند.

انواع فرآوری و پرداخت سنگ لاشتر

سنگ لاشتر با داشتن مقاومت بالا و ساب پذیری خوب، در ابعاد مختلف و با پرداخت ها و فرآوری های متنوع در بازار عرضه میشود. برخی از فرآوری های این سنگ محبوب عبارتند از:

لاشتر بوش همر

بوش همر با ایجاد حفره و سوراخ های ریز برروی سطح سنگ، بافت و ظاهری متفاوت از سنگ ایجاد میکند. پس از لمس سنگ لاشتر بوش همر، حس زبر بودن سطح سنگ احساس میشود. تم رنگی سنگ لاشتر بوش همر طوسی است.

انواع فرآوری و پرداخت سنگ لاشتر

لاشتر بوش همر چرمی

سنگ مرمریت لاشتر در این فرآوری پس از بوش همرشدن، چرمی میشود. چرمی شدن سنگ به گونه ای نیست که بافت بوش همر به طور کلی از بین برود و همچنان سوراخ و حفره های کم عمق ایجاد شده بر روی سطح سنگ، باقی می ماند. تفاوت فرآوری بوش همر و بوش همرچرمی در بافت چرمی، انعکاس نور، جرم پذیری پایین تر و سهولت در شتشوی سنگ های بوش همرچرمی می باشد. لاشتر بوش همرچرمی برای هرمنطقه با هرنوع آب وهوا قابل استفاده است. در اثر رطوبت و استفاده در بیرون از ساختمان آسیب نمیبیند و برای تمام قسمت های ساختمان مناسب و کاربردی می باشد.

لاشتر صیقلی یا سابیده

لاشتر صیقلی یا سابیده یکی از سنگ های ساختمانی است که در نمای داخلی ساختمان استفاده میشود. براق بودن و انعکاس نور از زیبایی های سنگ های صیقلی می باشد. در این پرداخت از رزین، ماستیک یا اپوکسی استفاده میشود که لازم است در مورد استفاده در مناطق با آب و هوای مرطوب و بیرون از ساختمان و یا کف محوطه، بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

لاشتر تیشه‌ای دستی و ماشینی

تیشه دستی و تیشه ماشینی دو نوع پرداخت هستند که سالیان سال است بر روی سنگ های لاشتر انجام میگیرند. در این فرآوری سطح سنگ دارای سوراخ و خط و خش های کم عمق و زیبا شده که با ایجاد اصطکاک، سطح سنگ را برای کاربرد های مختلف مناسب می سازد. تیشه دستی به وسیله دست و به طور رندوم، منظم یا نامنظم، برروی سطح سنگ ضربه وارد میکند. اما تیشه ماشینی به صورت مرتب و در یک راستا بر روی سنگ ضربه میزند.

لاشتر سندبلاست

سندبلاست یکی دیگر از فرآوری های سنگ های ساختمانی است. سندبلاست در گذشته به وسیله ماسه بادی بر روی سطح سنگ ایجاد میشد اما امروزه علاوه برآن، به وسیله الماس نیز اجرا میشود. سطح سنگ های سندبلاست نیز مانند بوش همر زبر و دارای اصطکاک است. با این تفاوت که عمق حفره های ایجاد شده در فرآوری سندبلاست، کمتر از فرآوری بوش همر است، ضمن اینکه در سندبلاست فاصله بین حفره ها به یکدیگر نزدیک تر است.

راک استون لاشتر

راک تامبل یکی از طبیعی ترین و زیباترین فرآوری های سنگ مرمریت لاشتر است. حس زیبای طبیعی بودن سنگ به خوبی در این فرآوری منتقل می شود. سطحی ناصاف همانند پستی و بلندی های سطح کوه که در محوطه سازی و آب نما، جلوه ای منحصر به فرد دارد.

لاشتر چرمی

چرمی شدن سطح سنگ، تصور انسان از جسم سختی مانند سنگ را دچار تغییر میکند. هنگام لمس سطح سنگ چرمی، همان احساسی را خواهید داشت، که به هنگام لمس پارچه های چرمی دارید. چرمی شدن علاوه بر ایجاد زیبایی، باعث عدم جذب کثیفی و آلودگی وهمچنین پر رنگ تر شدن ظاهر سنگ خواهد شد. سنگ لاشتر چرمی تم رنگی طوسی تیره دارد.

سنگ مرمریت لاشتر

لاشتر کوبیک

کوبیک و راک تامبل مانند سنگ های صیقلی و بوش همرچرمی سطحی ساب خورده و صاف ندارد. ضخامت و قطر بالایی داشته و برای استفاده نیاز به زیر سازی خاصی ندارد. سنگ با این فرآوری در محوطه سازی بدلیل مقاومت بالا، نصب آسان و عمر بالا مورد توجه قرار گرفته است.

  • لاشتر هوند
  • لاشتر تامبل
  • لاشتر بادبر
  • لاشتر گیوتین

معادن سنگ لاشتر

سنگ های لاشتر از معادن منطقه لاشتر، واقع در استان اصفهان، کشور ایران استخراج میشوند. در اصطلاح عامیانه معادن سنگ لاشتر به دو قسمت معادن لاشتر کهنه و تازه تقسیم میشوند. هر یک از معادن سنگ مرمریت لاشتر میتوانند دارای طیف رنگی متنوعی باشند که از سنگ طوسی روشن تا طیف رنگی تیره همچون خاکستری یا مشکی را شامل میشوند.

در مقاله سنگ لاشتر، در قسمت وبلاگ سنگبری پارس به طور کامل در مورد انواع فرآوری و پرداخت لاشتر، ویژگی ها ومعایب لاشتر، کاربرد و موارد استفاده و … پرداخته ایم. اگر به اطلاعات تخصصی بیشتری درمورد این سنگ محبوب نیاز دارید، میتوانید با مشاوران سنگ پارس تماس حاصل نمایید.

خرید سنگ مرمریت لاشتر

خرید سنگ مرمریت لاشتر یا هرنوع سنگ ساختمانی، باید باتوجه به نوع فرآوری وپرداخت سنگ و متناسب بودن آن با کاربرد و فضای مورد استفاده صورت گیرد. سنگ پارس با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه سنگ های ساختمانی، نوع کاربرد و تناسب آن با محیط جغرافیایی، توانسته است گامی مهم در جهت مشاوره و خرید سنگ مرمریت لاشتر مشکی صادراتی و سایر سنگ های ساختمانی بردارد. شما عزیزان میتوانید با تماس با مشاوران مجموعه سنگ پارس، ضمن دریافت مشاوره تخصصی رایگان، از قیمت سنگ لاشتر طوسی اصفهان و نحوه خرید و سایر ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر تیشه ای اطلاعات بیشتری بدست آورید.

قیمت سنگ لاشتر طوسی و مشکی

قیمت سنگ مرمریت لاشتر میتواند با توجه به عوامل مختلفی تعیین شود.  معدن سنگ یکی از این عواملی است که میتواند علاوه بر کیفیت سنگ،  رنگ سنگ را از طوسی روشن تا مشکی، تعیین کند. نوع فرآوری و هزینه های پرداخت سنگ، هزینه حمل سنگ از معدن تا کارخانه، ضخامت و ابعاد سنگ، سورت بندی و همچنین کیفیت فرآوری نیز میتوانند قیمت نهایی سنگ را مشخص کنند. شما عزیزان میتوانید جهت استعلام قیمت سنگ لاشتر با فرآوری های خاص و مدرن، با مشاوران سنگ پارس تماس حاصل نمایید.

در ابتدای مطلب برخی از فرآوری های مدرن سنگ مرمریت لاشتر را مشاهده نمودید که سنگ پارس به صورت تخصصی به تولید آن پرداخته و ضمن ضمانت هریک از محصولات، خدمات پس از فروش نیز برای هریک ارائه میدهد. کیفیت بالا، سورت بندی دقیق، ضخامت یکسان و کالیبره شدن همه سنگ ها، ارائه مشاوره و پشتیبانی پس از فروش، تضمین مطابقت بار با عکس وفیلم های ارسال شده، امکان ارسال بار به سراسر کشور وامکان بارگیری آنلاین از ویژگی هایی است که باعث تمایز مجموعه پارس شده است.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.